17 ianuarie 2010

Filme japoneze

In urma recomandarilor de pe forumul clubului meu de Aikido am vizionat cateva filme vechi cu samurai.

Un clasic - Shichinin no samurai (Seven Samurai) 1954 in regia lui Akira Kurosawa. Unul dintre samurai Kikuchiyo, este interpretat de Toshirô Mifune.

Un sat sarac este amenintat de banditi. Satenii reusesc sa angajeze 7 samurai sa se lupte impotriva celor 40 de banditi.

Al doilea film - Kagemusha (The Shadow Warrior) 1980 tot in regia lui Akira Kurosawa.

Este vorba despre lupta dintre 3 clanuri. Stapanul unuia dintre clanuri moare si o dublura (Shadow Warrior) ii ia locul.

Actorii au facut o treaba buna in rolul personajelor. Impresionant a fost si numarul figurantilor participanti la scenele de lupta. Am inteles ca la ultima scena de lupta au participat 5000 de figuranti.

Ce nu am inteles este de ce se tot repezeau in camp deschis in bataia pustilor, pana au murit cu totii. 5000 de figuranti minus cei ai dusmanilor, toti pana la unul, s-au intins pe jos fara sa provoace nici o zgarietura in randul celorlalti :).

Al treilea film a fost Zatoichi (The Blind Swordsmen) 2003 in regia lui Takeshi Kitano.

Seria originala a inceput in 1962 si s-a terminat in 1989 - 26 de parti. Sper sa am timp sa le vad.

M-a impresionat economia de miscari ale lui Zatoichi - o lovitura de sabie pe kill :). Mult sange fals - am inteles ca s-a vrut special sa arate asa.

M-a cam plictisit actiunea. Sper ca seria originala sa fie mai interesanta.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu