11 ianuarie 2010

Fratii Jderi - Mihail Sadoveanu

Aventuri, povesti de dragoste, fapte de vitejie, razboi, drumul spre maturitate al lui Ionut Jder. Actiunea se desfasoara in timpul domniei lui Stefan cel Mare. O citesti fara sa rasufli.

Am fost la socrii de Craciun fara nici o carte in geanta. Am gasit in biblioteca sotiei Fratii Jderi. Am citit-o pe bucati toata vacanta de iarna pana acum :)

Personajele principale: Comisul de Timis Manole Jder - tatal, Ilisafta - mama, vistiernicul Cristea, Nicoara / parintele Nicodim, Simion - comis al doilea si Ionut Jder.

Sunt 3 carti - Ucenicia lui Ionut, Izvorul Alb si Oamenii Mariei Sale.

Ucenicia lui Ionut
are in centru pe mezinul Ionut Jder, Alexandrel Voda (fiul lui Stefan cel Mare), o poveste de dragoste, o fapta de vitejie a lui Ionut si pedeapsa acestuia.

Izvorul Alb - despre Simion Jder si recuperarea viitoare sale sotii.

Oamenii Mariei Sale - un Ionut Jder care s-a maturizat, lupta de la Vaslui in care pier Manole Jder si Simion. Oamenii mariei sale sunt pamantenii (razesii) care lupta in armata lui Stefan fara plata - pentru apararea pamantului pe care traiesc.

Cartea este grosuta - 580 de pagini - dar nu am putut sa incep alta carte pana nu am terminat-o.
M-a tinut prins pana la ultimul rand.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu